دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين

تعميرگاه تخصصي رنو در تهران

دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين

۱ بازديد

ريختن آب از اگزوز ماشين از مشكلاتي است كه ممكن است براي هر كسي پيش بيايد، به همين دليل لازم است كه كمي درباره آن بدانيم. اگزوز يكي از قسمت هاي مهم خودرو مي باشد كه وظايف مهمي دارد و بر ما لازم است كه به سلامت آن اهميت داده و در وهله اول از خراب شدن و ايجاد شدن مشكل براي آن جلوگيري كنيم، و در وهله دوم در صورتي كه مشكلي براي آن ايجاد شد، بدانيم كه بايد چه كار كنيم. در صورتي كه صاحب خودرو هستيد، مكانيك هستيد و يا اگر كه به موضوعات مرتبط با ماشين ها علاقه داريد، در ادامه مطلب هم همراه ما بمانيد، چون قرار است حسابي به اگزوز خودرو و مباحثي مثل ريختن آب از اگزوز ماشين بپردازيم. جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با مجموعه تعميرگاه ايران رنو همراه باشيد.

اگزوز چيست؟

دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين چيست؟ | تعميرگاه ايران رنو

دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين چيست؟ | تعميرگاه ايران رنو

قبل از پرداختن به مطلب ريختن آب از اگزوز ماشين بد نيست كه كمي هم به خود اگزوز بپردازيم. در هر خودرو و وسيله نقليه موتوري اي حتما بايد قطعه اي به نام اگزوز وجود داشته باشد، زيرا واكنش هاي شيميايي ايجاد شده در سيلندرها و دود حاصل از فعاليت آن ها، بايد به طوري به خارج از خودرو هدايت شوند. در صورتي كه اين اتفاق نيفتد، به اين دليل كه دود و واكنش هاي شيميايي ايجاد شده راهي براي فرار نخواهند داشت، خودرو را تبديل به چيزي مانند ديگي كه جوش آمده و راه فراري ندارد مي كنند و آن را به انفجار مي كشاند.

كسب اطلاعات بيشتر: علت سوت كشيدن لنت ترمز

اين مطلب درست است كه گفته مي شود اگزوز كار اصلي اش خروج دود مي باشد، اما كارهاي ديگري هم انجام مي دهد. كار هايي مثل اين كه صدا و دماي خودرو را كم مي كند، آلايندگي توليدي موتور خودرو را كم مي كند و… . به طور مثال فكر كنيد كه گاز و دود حاصل از فعاليت هاي شيميايي اي كه در موتور ايجاد مي شوند، با همان دماي 800 درجه اي كه دارند وارد هوا شوند. گرمايش زمين و مشكلات زيست محيطي به كنار، فكر كنيد چه وضعيتي براي خودرو ها و عابران پياده پشت سر ماشين ايجاد مي شود.

اجزاي تشكيل دهنده اگزوز

دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين چيست؟ | تعميرگاه ايران رنو

دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين چيست؟ | تعميرگاه ايران رنو

با اين كه در صورت به وجود آمدن مشكلات براي اگزوز ماشين، ما فقط دهانه و محل خروجي اگزوز را مي بينيم و گمان مي كنيم كه مشكل از آنجاست، اما اگزوز از اجزا و سيستم نسبتا پيچيده اي تشكيل شده است كه درست كار كردن، يا خراب شدن و يا بد كار كردن آن تنها مرتبط با پخش كننده دود نيست، بلكه ممكن است ايراد از كل مجموعه اگزوز باشد و يا از يكي از قسمت هاي ديگر. براي آشنايي بيشتر شما با اجزاي سيستم اگزوز و درك بهتر علت ريختن آب از اگزوز ماشين، بياييد تا اجزاي تشكيل دهنده اگزوز را با هم ديگر ببينيم. تعميرگاه رنو سيمبل.

منيفولد: بخش ابتدايي سيستم اگزوز را منيفولد هم مي نامند، اين بخش وظيفه دارد كه دود و گاز توليد شده در سرسيلندر ها را به سمت منبع انتهايي و لوله اگزوز هدايت كند.

لوله هاي رابط: اگر كه داخل اگزوز را نگاه كنيد لوله هاي رابط را مشاهده خواهيد كرد، در حقيقت اين لوله ها اجزايي هستند كه منيفولد، انباره و سر اگزوز را به هم متصل مي كنند. معمولا مهندسين و سازندگان خودرو هم تلاش مي كنند در اين حوزه سخت گيري هايي انجام شود تا لوله ها از استاندارد بالايي برخوردار باشند.

كاتاليست: كاتاليست بخشي از سيستم اگزوز خودرو مي باشد كه گاز هاي سمي خروجي از منيفولد در آنجا تصفيه شده، به گاز هاي غير سمي تبديل و به سمت خروجي لوله اگزوز هدايت مي شود.

منبع (انباره) اگزوز: يكي از جالب ترين وظايف اگزوز كاهش صداهايي است كه بر اثر احتراق بنزين در موتور ايجاد مي شوند. مهم ترين وظيفه منبع اگزوز همين كاهش صدا مي باشد كه امواج و اصوات توليد شده در موتور، منعكس كرده و آن ها را كاهش دهد.

و آخرين بخش، لوله پخش كننده دود: در نهايت ميرسيم به آخرين قسمت سيتسم اگزوز كه وظيفه آن اين است دود گرفته شده از ساير بخش هاي اگزوز را مديريت كرده و به بيرون از خودرو هدايت كند. در صورتي كه مشكل ريختن آب از اگزوز ماشين را پيدا كنيد، آب در اين قسمت خود را نمايان كرده و از اين قسمت به بيرون ريخته خواهد شد.

كسب اطلاعات بيشتر: 8 علت ويژه براي كم كردن صداي موتور خودرو

دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين

 ريختن آب از اگزوز ماشين مي تواند نشانه خرابي كل سيتسم اگزوز، بخشي از آن باشد يا كه اصلا هم به آن مرتبط نبود و از خرابي سيستم موتوري خودرو باشد. براي اين كه بهتر دلايل ريختن آب از اگزوز را متوجه شويم، بيايد قسمت پايين كه تعدادي از اين دلايل در آن جا نوشته شده است را به هم ديگر ببينيم. تعميرگاه رنو كوليوس در تهران.

رطوبت هوا: رطوبت هوا مي تواند از دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين باشد. زيرا در فصول سرد ممكن است بخاطر سرد بودن هوا و ماشين اين اتفاق بيفتد و در فصول گرم هم به دليل مرطوب بودن هوا و اتفاق افتادن ميعان(تبديل گاز به مايع).

وجود مشكل در سر سيلندر، واشر سرسيلند يا محفظه احتراق: دليل ديگري كه ممكن است باعث ريختن آب از اگزوز ماشين شود، مشكل در سرسيلندر و محفظه احتراق مي باشد، كه اين دليل نياز به رسيدگي دارد و كمي خطرناك است.

تعميرگاه رنو در تهران

در اين مقاله سعي كرديم تا شما را كمي با سيستم اگزوز ماشين و دلايل احتمالي ريختن آب از آن آشنا كنيم تا در صورتي كه خداي ناكرده اين مشكل براي تان پيش آمد بتوانيد تشخيص دهيد كه مشكل از كجاست و براي تعمير و رفع آن اقدام كنيد.

پيشنهاد نهايي كه به شما مي شود اما، اين است كه در صورتي كه صاحب خودرو هاي ساخت شركت رنو مثل، رنو ال 90، رنو تاليسمان، رنو ساندرو، رنو مگان و… هستيد و اگر كه هر گونه مشكل اعم از ريختن آب از اگزوز ماشين و غيره براي تان پيش آمد، به تعميرگاه تخصصي رنوي ايران رنو مراجعه كنيد. تعميرگاه ايران رنو با دارا بودن كادري متشكل از مجرب و با تجربه ترين تعميركاران حوزه ي خودرو هاي رنو آماده است، تا علاوه بر انجام خدمات نگهداري مثل سرويس هاي دوره اي، تمامي عيوب خودروي رنوي شما را هم شناسايي و رفع نمايد و خودروي شما را به سالم ترين شكل ممكن به شما باز گرداند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد