آرشیو اسفند ماه 1400

تعميرگاه تخصصي رنو در تهران

علل خرابي سيبك فرمان خودرو

۰ بازديد

امروز قصد داريم تا شما را با علل خرابي سيبك فرمان خودرو آشنا كنيم. خودرو از حدود سي هزار قطعه تشكيل شده است كه هر كدام آن ها وظيفه مشخصي بر عهده دارند و در قسمتي از خودروي شما مسقر شده اند. كاركرد روان خودروي شما تنها زماني ممكن است كه اين سي هزار قطعه به خوبي در كنار يكديگر كار كنند و در صورتي كه هر كدام از انها به هر علتي خراب شود، خودروي شما ديگر به صورت روان كار نخواهد كرد. يكي از اين سي هزار قطعه خودرو سيبك فرمان خوردرو است كه ما امروز قصد داريم به آن و مطلب علل خرابي سيبك فرمان خودرو بپردازيم. در ادامه مقاله با ما همراه باشيد. با تعميرگاه تخصصي ايران رنو در خدمت شما هستيم. تعميرگاه مگان آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد. سيبك چيست؟ قبل از اين كه علل خرابي سيبك فرمان خودرو را بگوييم، بياييد تا اول كار بدانيم كه اصلا سيبك چيست. يكي از قطعاتي كه نقش مهمي درحركت خودرو دارد، سيك خودرو است. وظيفه كلي سيبك اين است كه امكان حركت هاي دوراني و چرخشي را درهر زمان كه نياز باشد ايجاد كنند. سيبك معمولا در قسمت هاي جلوبندي و تعليق خودرو كاربرد دارد. همچنين سيبك خود انواعي دارد كه به دو دسته تقسيم ميشوند، سيبك فرمان خودرو و سيبك سيستم تعليق خودرو. كسب اطلاعات بيشتر: علل خرابي بوش طبق خودرو علل خرابي سيبك فرمان خودرو علل خرابي سيبك فرمان خودرو سيبك فرمان خودرو سيبك فرمان خودرو قطعه اي است كروي شكل است كه در سيستم فرمان و جلوبندي خودرو نقش مهمي را ايفا ميكند. سيبك فرمان خودرو دو وظيفه دارد، يكي از اين وظيفه ها انقال فرمان چرخش و جايجايي است كه شما با چرخاندن غربيلك فرمان آن را ايجاد كرده ايد، به چرخ ها است و ديگري هم متصل كردن چرخ ها به سيستم تعليق خودرو مي باشد. همچنين سيبك فرمان خودرو باعث چرخيدن چند محور مجزاي خودرو به صورت همزمان مي شود. سيبك فرمان با توجه به توضيحي كه درباره وظيفه و نقش آن داديم قطعه مهمي در خودرو است، به همين دليل بر ما لازم است كه از آن مراقبت كنيم و از خرابي سيبك فرمان خودرو جلوگيري كنيم. سيبك سيستم تعليق ديگر سيبك خودرو يعني سيبك سيستم تعليق هم به مانند سيبك فرمان خودرو شكلي كروي دارد و در سيستم جلوبندي و تعليق خودرو نقشي مهم و حياتي ايفا مي كند. اين دو قطعه كه هر دو از خانواده سيبك هستند، ويژگي ها و كاركردشان بسيار شبيه به يكديگر است اما در عين حال تفاوت هايي نيز با هم دارند، براي مثال سيبك سيستم تعليق برعكس سيبك فرمان، در سيستم فرمان و كترل خودرو نقشي ندارد. كاربرد سيبك سيستم تعليق اين است كه امكان حركت نرم خودرو در زمان عبور از سطح هاي ناهموار و غير آسفالت را فراهم مي كند. همچنين يكي از نكات قابل توجه اين است كه علل خرابي سيبك سيستم تعليق، به دليل هم خانواده بودن با سيبك فرمان و شباهشتش با آن، بسيار به علل خرابي سيك فرمان خودرو شبيه است. كسب اطلاعات بيشتر: 5 علت خرابي دسته موتور خودرو علل خرابي سيبك فرمان خودرو علل خرابي سيبك فرمان خودرو علائم خرابي سيبك فرمان خودرو به غير از علل خرابي سيبك خودرو كه با آن آشنا خواهيم شد، بد نيست كه با يكسري علائم خرابي سيبك فرمان خودرو هم آشنا شويم. زيرا اگر با اين علائم آشنا باشيم، اين امكان برايمان فراهم خواهد بود كه از وارد شدن آسيب به سيستم تعليق، سيستم جلوبندي، سيستم فرمان، جعبه فرمان، چرخ ها و در نتيجه خودرو جلو گيري كنيم. علائم خرابي سيبك خودرو از لرزش فرمان گرفته است تا سائيدگي چرخ ها كه در زير به تعدادي از آن ها اشاره كرده ايم. لرزش فرمان خودرو در حين حركت و زمان چرخاندن غربيلك. كم شدن ميزان فرمان پذيري خودرو. خلاصي بيش از حد فرمان. كشيده شدن فرمان به يك جهت. سائيدگي در چرخ هاي جلو. سائيدگي در چرخ هاي عقب. برنگشتن فرمان به جاي اصلي خود پس از چرخاندن آن. توليد صداي هاي نا آشنا و نا متعارف در هنگام رانندگي. گيج زدن خودرو. توليد صداي سوت مانند از تاير ها. سفت شدن فرمان خودرو. شنيده شدن صداي تقه از سگ دست. علل خرابي سيبك فرمان خودرو علل خرابي سيبك فرمان خودرو علل خرابي سيبك فرمان خودرو قبل تر و در ساليان قبل به جاي سيبك فرمان هاي امروزي از سيبك فرمان هاي گريس دار استفاده ميشد. سيبك هاي گريس دار پس از هر بار تعويض شدن بايد گريس كاري مي شدند. اما سيبك هاي توليدي امروزه روز بهينه شده اند و ديگر نيازي به گريس كاري يا هر گونه مراقبت خاصي ندارند. البته كه اين كه به مراقبت نياز ندارند به اين معنا نيست كه خراب نمي شوند بلكه علل خرابي سيبك فزمان خودرويي وجود دارد كه باعث خرابي سيبك هاي بهينه مي شوند. در قسمت پايين تعدادي از علل خرابي سيبك فرمان خودرو را نام برده ايم. تعميرگاه مگان. كسب اطلاعات بيشتر: علت روشن شدن چراغ چك ساندرو پاره شدن گردگير سيبك فرمان خودرو مي تواند از علل خرابي سيبك خودرو باشد. هرز شدن مهره سيبك فرمان. زنگ زدگي و خوردگي شديد سيبك. لهيدگي پوسته سيبك فرمان. ترك برداشتن پوسته سيبك نيز يكي از مهم ترين علل خرابي سيك خودر است. نفوذ گرد و غبار به داخل سيبك. لقي و سايش زياد از حد قسمت هاي داخلي سيبك فرمان بخاطر كاركرد زياد. عبور از مسير هاي ناهموار، خاكي، تپه ها، صخره ها و كلا مسير هاي غير آسفالت. بدون روغن كار كردن. رانندگي بد كه از علل اصلي خرابي خودرو است. عبور با سرعت بالا از دست اندازها و چاله ها. خرابي بوش هاي داخلي سيبك. هرز شدن و خرابي رزوه پيچ سيبك كه آخرين مورد از خرابي سيبك فرمان خودرو است كه برايتان بيان مي كنيم. نتيجه صحبت هايمان همانطور كه با ما تا اينجاي بحث همراه بوديد و مشاهده كرديد، ما سعي كرديم كه سيبك خودرو و انواع آن را به شما معرفي كنيم و از علل خرابي سيبك فرمان خودرو و علائم خرابي آن برايتان بگوييم تا شما در وهله اول با آشنا شدن با خرابي سيبك فرمان خودرو جلوي وقوع آن ها بگيريد و در وهله دوم اگر هم نتوانستيد جلوي وقوع آنها را بگيريد، حداقل با علائم خرابي اش آشنا باشيد تا در هنگام وقوع آن ها پيش از اين كه خداي ناكرده اتفاقي بيفتد يا سيستم تعليق و جلوبندي خودرو تان آسيب ببيند بتوانيد سيبك فرمان خودرتان را تعويض كنيد. اگر كه زماني سيبك فرمان خودروتان خراب شد، از بابت خريد سيبك اصلا جديد نگران نباشيد. تعميرگاه رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد.